Wednesday, April 22, 2009

Seronok Tengok Orang!!

Salah satu habit aku yang memang aku xbley nk stop adalah aku nie seorang yang kuat usha orang
setelah 20 tahun hidup di KL nie, aku mmg dah masak dengan sikap orang KL yang terburu-buru, busy body, berlagak, perasan dan banyak lagilah..
kalo drive kereta, macam nk tercabut tayar2 kereta aku tengok..
x termasuk lagi orang yang bawak keta besar, kalo kita pandang je berlagak nk mampos macam die sorang je yang mampu beli keta besar!!..(padahal kereta company!!)
lagi yang x tahan, golongan wanita yang berumur 20-an yang drive luxury car and then die memandang rendah golongan lelaki yang drive kereta lebih kecil daripadanya..eeee!!, ape nk berlagak sangat..ko tue da la pompuan simpanan datuk2 yang tua kerepot and gedebeh sbb tue mampu drive keta besar!!..ishhh!!...

hah!!..tue cite kat jalanraya, now offroad plak!!
ada satu ketika masa dahulu , aku makanlah di La Bodega Pavilion di mana aku akan selalu lunch di Cafe kegemaranku itu bersama dengan Family ataupun Friends every weekends..
aku dan keluargaku pun duduk lah di sudut Cafe berkenaan di mana view-nya adalah mmg syiok! sekali sbb aku bley lihat orang lalu-lalang di sekitar Pavilion...
sambil menunggu order aku sampai, aku lihatlah begitu ramai sekali manusia yang membanjiri Pavilion..aku pon xtau la, ape yang best sangat pavilion sampai orang macam ulat taik datang berpusu-pusu ke situ..nk kate shopping, cabut bulu celup emas pon still x mampu beli sbb brang die mahal2 la jugak..nak kate mengisi masa lapang, aku rase macam buang masa lapang adalah..yelah, dtang pavilion bersama sahabat handal pastu lepak dari pkul 2 p.m sampailah malam kat depan entrance-nya...yelah, slah satu misi budak2 sume lepak kat situ adalah
:
  • nak showoff dressing masing2,
  • perasan yang dirinya DIVA
  • nk tackle mamat/minah kat situ
  • mengumpat orang
  • nk attention dari orang ramai
best part skali, mama aku yang ketandusan fashion zaman kini berkate....
"eh, ade jugak orang pakai Mini Skirt and Tube pakai TUDUNG kan...fashion baru ke"

aku pon ketawa la dengan bersungguh-sungguh sampai satu pelanggan Cafe tersengih melihat gelagat aku..

:DD

No comments:

Post a Comment