Thursday, April 23, 2009

I look stupid if i speak in Malay!!

Kalo korang nk tahu, aku nie memang la seorang lelaki yang kuat speaking..mesti korang cakap aku ni lupa daratan kan...but wait!!, jangan menilai terlalu awal dengan berkata yang aku nie berlagak..
aku sedar yang aku nie Melayu dan akan terus jadi melayu sampai la aku mampos!!..yang nk dijadikan ceritanya adalah tentang budaya remaja melayu kita dan x lupa gak, kakak2 and abang2 yang baru kawen and ada anak baru masuk tadika dan tidak lupa juga warga senja kita yang veteran.

Tidak lama dahulu, aku pernah bekerja di Starbucks Coffee di KLCC selama 5 bulan lebih sebelum aku menyambung pengajianku dperingkat Diploma..korang pon sedia maklum kan yang barangsiapa nak keje kat situ, english mesti la nak fluent kan.. kalo setakat cakap I, You, We, There jangan harap lah nk dapat keje situ...
eh,eh, berhenti jap nk berlagak...sambug cite!!..
aku pon buatlah Java Chocolatechip yang diorder oleh pelanggan yang lalu and then aku didatangi oleh 2 orang remaja wanita melayu yang Chantek dan Stylo..mereka pon busy la dok tgk menu nk order ape dan after dorg da buat decision, dorang pon order la...

'my fren and i would like some Java Chocolatechip Ice Blended with caramel as topping'

dan aku pon key-in lah kat dlam cash register and aku pon terlepas cakap..

'semuanya RM33.99'(in malay)

korang nak tau tak ape minah2 yang cam mulut longkang tu cakap ape!!

'pardon me!!..English please..did i look like i can speak in MALAY!!'

asssss bitchhh, aku cukup menyampah giler time tue..okeyla, kalo ko tue matsaleh or mixed ke aku x heranlah kalo ko nk cakap camtu, x pown ko tue cina tongkang yang basuh berak guna tissue sampai xbley ckp melayu..fine!! i can accept it..
ni ko tue MELAYU!!..MELAYU!!...kulit ko tue Sawo matang, rambut Hitam, mata Hitam..semuanya bercirikan wanita melayu..berlagak x paham bahasa melayu!!...tuihh!!

aku pon, malas nk gado2 pon cakaplah;

'ohh im sorry!!..i thought u are Boyan..because most of Boyan they can speak MALAY better than Malaysian'

hahaha...puas hati aku...pompuan tue pon dengan muka da merah padam and termalu bayarlah dan sebelom pompuan tue beredar dari situ, die sempat berkata2 pada kawan die;

'sial nyer budak, malu aku dibuatnyer!!'

Aik, bley plak cakap bahasa melayu..ishh,ishh...sedihnyer jadi pompuan tue...aku rase die baru belajar cakap english kowt..sbb tue die merasa yang

'i will look stupid if i speak in mlay'
(Sharifah Armani)



1 comment:

  1. omg ! ske dowh blog2 u .
    lg2 yg nih . haihhh .
    bahasa jiwa bangsa arh

    ahahha

    ReplyDelete