Thursday, April 23, 2009

Gelagat sebilangan warga kolej aku!!

Cultural Shock..Yes!!.. kejutan budaya...inilah yang berlaku terhadap aku setelah aku masuk ke alam pengajian tinggi di mana aku berhadapan dengan ramai sangat penuntut-penuntut daripada luar KL. Ada dari Johor, Ipoh, Perak, Kelantan, senang cite satu MALAYSIA lah...
Biasalah kalau orang dari kampung apabila sampai/menetap di KL akan berasa sangat gembira dan bebas karena mereka berkesempatan untuk serta menjalani kehidupan di Kota Metropilitan ini..
dan Kalau da Culutral Shock, sure la akan menjadi fashion victim yer kawan-kawan kerana mereka masih baru lagi dalam dunia pemakaian baju dan cara memperagakannya!!..huhu

now! lets begin cerita yang sebenarnya..
setelah aku memasuki tahun kedua pengajianku di kolej 'terkemuka' di bangi ini, aku sudah mendapat ramai kenalan dari batch aku dan tidak lupa juga senior and junior aku. Ya! memang aku suka berkawan dan aku tidak memilih dengan siapa aku berkawan..asalkan dorang ikhlas nk kenal ngan aku sudah mencukupi.
Aku memang suka usha orang seperti aku beritahu pada Post aku yang lalu..aku lihat ramai junior aku aku yang berasal dari luar KL seakan-akan sudah terkena Cultural Shock. Time register day, junior2 aku yang datang untuk register bukan main lagi Bertudung, baju berjubah, dan bertutup sana, bertutup sini, pakai sarung tangan and stokin sampai 2 lapis yang konon-kononyer nak tutup aurat katanyer seperti 'pijak semut pon tak mampos' alahai nampak sungguh ayu sekali..tapi hampeh!!, keesokan harinya amik kau! datang clasz pakai heels 5 inch, makeup tebal sampai clown pon lebih diva dari die, baju kebaya ketat and jarang sampai nampak tali2 bra die yang beli kat WARTA tue, kain terbelah sampai nak ternampak alis-alis 'TuuuuT' and yang paling penting, rambut kasi mau nampak yer..tudung da xde da u allz, rambut blonde sampai kalah kawan aku yang naik keta myvi hitam yang terkenal dengan sinaran warna rambutnya..bukan budak tu sorang je da jadi Shocker boleh dikatakan separuh dari penuntut kolej aku yang rata2 bukan orang KL..

Ade lagi!!..minah nie memang terkenal la di kalangan budak2 batch aku dimana die selalu membuatkan rakan2 aku semua rase cam nak sepak je budak neh kerana menyampah ngan gelagat die..kesian dia..die junior aku gak..pompuan!!..bdan kus-semangat..GEMOK!!..pastu kulit hitam pahit!!..muka die plak chantek macam singa betina!!..tapi kau jangan terkejut!, anting-anting die kalah Mariah Carey okey!!..mak aii!! BESAR kowt sampai aku rasa keturunan Abu Bakar Ela sure jelez ngan budak tue..yelah, hari2 pakai anting-anting besar dan terbesar pernah aku jumpe..shape die berubah saban hari..kejap bulat, kejap petak, hari nie bentuk Ayam, esok bentuk Tenuk..bukan setakat itu aja...skali aku tengok lipstick die slalu menyerlah, kalu warna pink terang gile sampai 10 batu bley nampak kilauannyer..kalau orange plak, sampai ko rase cam anak negro yang bibir terbalik lagi hot dari orang melayu macam dia..memang padan ngan kulitnyer yang hitam pahit tue dan hidungya yang kembang..haha!!..tetapi aku x kisah pon kalau ade orang macam dia..menceriakan suasana kolej aku yang membosankan itu!!..

tidak lupe juga pada budak2 pompuan lain sekitar kolej aku..ishh, semua pompuan kan!..senang cite golongan wanita lah yang paling ramai jadi shocker!..okey, kita sambung..ade aku tengok yang pakai sepit baju buat clip rambut die..aku rase die x mampu kot beli clip rambut yang berharga 20 sen satu biji sampai sepit baju pon nk diletakkanye kat kepala..kalo sepit tue chantek and bersih xpe, nie sepit warne pon macam da layak sepit ko nyer panties yang koyak rabak tue and kat celah2 sepit tue plak ade lah terselit daki hitam..yelah, da ko nyer 'tuut' berdaki sampai daki pon bley lekat kat panties ko tue hah!!..eee pengotor betol betina tue..
and..and..and.. ade gak yang pakai baju kurung dimana bajunya warna hijau terang dan kainnya warna pink dan ditambahkannya pula aksesori iaitu tali pinggang warna kuning buckle bentuk LOVE..and dengan bangganyer die berjalan seolah2 dielah Diva paling hot sekali kat Bangi tu hah..aduhai!! anak-anak..sedih bapak melihatnya..

kalau nk suruh aku cerita pasal warga kolej aku, memang aku rase aku kna buat blog khas untuk tajuk ini...cite-cite camnie kna live and kalau tulis2 nie mmg agak sukar selain mood nyer xdapat ditonjolkan...
aku bukan nak aibkan sesiapa tetapi hanya untuk berkongsi pengalaman aku bersama..tetapi aku ade seorang kawan baik dimana sikap Shocker die off and on.. pabila die berjumpa aku, die senantiasa menyebut;

"eeee, bangi nie jauh dari culture la, they should provide tempat utk Clubbing so that we can meet new people"

and kawan aku berasal dari salah satu bandar besar di timur semenanjung..

ohh!!
:DD

1 comment:

  1. cm ne je ngan dak pompuan jb yg gune viva putih tu?..
    hak2...

    anting2 bosa tu den kona bona dak tuh..
    hahahah!!

    ReplyDelete