Saturday, July 4, 2009

Kenangan High School

Yesterday, aku lepak lah ngan membe-membe aku, sume ex high school aku..teringat plak kat zaman high school dulu. Aku sekolah kat Sekolah Menengah Kebangsaan Taman Melawati di mana sekolah itu adalah sekolah yang paling sosial, masalah disiplin dan banyak lagi lah di Daerah gombak. Sekolah aku juga telah melahirkan banyak Artis kat malaysia neh like Farahdiya, Edlin AF, Liyana Jasmay and many more lah. Yelah, dah kate sekolah sosial and discipline problem kan, soo artis yang aku cakap sebentar tadi pon bnyak problem gak. SOSIAL memanjang macam orang x pernah tengok dunia hehehe...

yang aku nk kongsi kat sini adalah pengalaman di mana aku suka dok buli junior, gaduh ngan cikgu, ponteng kelas and banyaklah.
okeyla, real parts kat sini....
dulu, time tue aku baru Form 1 tau, then aku time tue baik sikit di mana aku dipilih menjadi AJK Surau sekolah (buat2 terkejut je okey)... then aku slalu lah masuk clasz lewat coz time tue clasz petang and kena kemas2 surau skola after budak-budak ni sume abis solat. And then, kitorang ade cikgu Math lelaki yang cam kimak skit and jahat and cam palat and panas baran. And one day, Aku ada masuk clasz lambat, paham2 jela tugas aku kan...aku masuk je clasz sume dok senyap and aku peli lah coz setau aku, clasz aku x penah senyap and selalu je bising kalahkan Zoo...aku pon dengan bangganya duduk and tanya kat membe sebelah aku sbb ape senyap..
AND SUDDENLY....
si cikgu gemok and cam kimak tue bangun dari kerusi die then sesedap hati die je Lempang aku and cekik aku..
budak2 lain sume cam tergamam and xtau nk buat ape sebab ia berlaku secara mengejut. Aku pon ape lagi, lepas die dah kejekan aku, aku kejekan die balik...aku bangun and tolak meja aku then aku Lempang muka die and tolak die sampai tersungkur si gemok pendek tu...Padan muka dia..then aku kuar clasz lari pergi Principle office then cepat2 call Parents aku...
bila parents aku datang and ade kat dalam principle's office, Papa aku panggil cikgu tu jumpa ngan dia but cikgu tue aku dengar cite dok sembunyi kat dalam toilet takot nk jumpe parents aku. Bila parents aku da balik, oooooooo, bukan main berani lagi ko kuar tunjukkan diri.
Kitorang settle kat dlm office and cikgu gemok tu suro aku minta maaf dengan die. aku pon cakaplah

"like never happen lah aku nak mintak maaf dengan kau. Kau ingat kau cikgu, kau besar sangat ke. kau yang patut minta maaf ngan aku sebab ko pukul aku tanpa sebab..xada OTAK ke!!"

then aku teros blah from office tue and sume cikgu cam terkejut sbb aku berani lawan balik..and on the same day, membe2 aku sume pergi kat motor cikgu tue and sembunyikan kat dalam tong sampah besar kat blakang toilet pompuan..hahaha...

start dari tue, aku dipecat dari AJK surau (like i care lah kan)..and satu sekolah kenal Ayien...

Ohh!!
:DD

5 comments:

  1. haha..
    jadi ustaz blone seketika...
    haha..
    bgus2...

    ReplyDelete
  2. cis!!
    aku pon dulu bdk surau...
    de gak la sekali sekale buat bubur mse maulidur rasul

    ReplyDelete
  3. ahah.so sweet cite ni..hee
    ye ;a..bgus 2..hee
    dr c2 la ayien terkenal katenye..hee
    =)

    ReplyDelete
  4. ko penah ke jadi ajk surau??
    asl aku tatau??
    haha

    ReplyDelete
  5. penah la adam....aku jadi kejap je time form 1...ko tue yg dah hilang fikiran..huhu

    ReplyDelete